Trecut-au anii…

Azi am fost la înmormântarea bunicului meu….a fost trist…nu prea am fost nepoata crescută de bunici…şi nici nu mergeam în fiecare weekend la ei…mergeam recunosc foarte rar, gen de 2 ori pe an…ştiu..ruşine să-mi fie ….şi cum nu am prea pierdut vremea pe la sat nu am fost nepoata acea care făce năzbâtii şi o ceartau bunicii….
Dar chiar şi aşa…mi-a părut rău într-un fel….că nu mai e..dar în altfel….avea bunicu 72 de ani şi era bolnav…şi poate aşa e mai bine decât să tragă şi să sufere…

Am fost surprinsă de câtă lume a fost şi nu  e vorba că e la sat şi vine tot satul mai ales că familia mea e cunoscută prin sat…dar bunicul avea o familie numeroasă…La un moment dat stăteam cu un unchi de’al meu şi îl întrebam:”dănsul e rudă cu noi….sau dânsa?” şi aflam cu stupoare că da…că  majoritatea erau fraţi/surori de a lu bunicu….DECCCII am familie mare…PĂZEEA..:))

Ar fi absurd să spun că mi-a plăcut la înmormâtare avaâd în vedere că nimănui nu-i plac înmormântăriile….dar cum nu prea mi s-au văzut ochii la acest gen de everiment…trebuie să scriu câte ceva…

Eu nu prea sunt aşa pe film  cu tradiţiile…gen la nunta mea….nu o să vină tot familionul după mine acasă cu famfara după ei…..fain frumos o să mă aştepte direct la biserică în băncuţa lor şi fără claxoane şi chestii de gen…bun deci cum spuneam nu prea sunt pro tradiţiilor dar astăzi am vazut chestii care nu prea le cunoşteam…

Uimită am fost când am văzut că la fiecare sticlă de vin erau prinşi 20 lei..la fel şi la colaci..la fel şi la coroane erau prinsi….nu altceva decât BANI…[bani se pune şi la bebeluşi la botez şi la nuntă…dar la înmormântare???]..nu văd rostul….să-i plătească drumul????come onn!!!alţii mor de foame…tare curioasă sunt ce se întâmplă cu banii ăia…având în vedere că nu am stat până la sfârşit….din motive personale..nu-mi plac înmormântăriile…îmi aduc amintiri neplăcute..:(..în fine…am să întreb mâine să aflu care e faza cu banii la mort..

Bun..altceva ce nu mi-a placut…. am stat în picioare 3 ore până şi-a terminat popa slujba…[sunt ortodoxă dar nu prea am nimic în comun cu religia sau cu biserica şi nu înţeleg oricum nimic din obiceiurile/tradiţiile religiei]…dar 3 oreeee de cântat şi vorbit….şi cantat tot aceaşi chestie??popa tot spunea ”amin” dar nu mai termina…..plus că eram îmbrăcată subţire şi mi-a fost al naibii de frig…:( şi nu puteam pur şi simplu să plec dintre atâta lume…bine şi acum sunt îngheţată..

So……până la urmă şi-a terminat popa slujba..ne îndreptăm către cimitir…dar pe drum altă ciudăţenie ce nu o înţeleg….de ce trebuie să se oprească la fiecare colţ şi să cânte aceaşi melodie???nu înţeleg….şi bineînţeles că bătrânele doamne boceau şi mă făceau să plâng..:(..ceea ce nu-mi place din 2 motive…[sau mai multe]….ţi se duce rimelul[şi acum să fac pe pitzi…”care a fost scumpppppp frateee scumpp”],te înegreşti pe faţă şi second că nu-mi place să plâng de faţă cu alte persoane…..
Bine ar mai fi motive dar…mai secundare..:))

Într-un final ajungem la cimitir unde din nou cântă popa…şi eu plec……
NU am putut sta mai mult….deja înebunisem….eram extenuată….prinsă în amintiri neplăcute…..pentru că ştiu foarte bine cum e să-ţi pierzi tatăl….
Al meu a plecat sus acum 4 ani….şi chiar îmi pare rău pentru că nu trebuia…şi mă doare pentru că mă înţelegeam de minune cu el…era tată dar şi un prieten la care îi dădeam coate dacă greşea[după părerea mea]….cu care stăteam şi jucam carţi până noaptea târziu…cu care mergeam la meciuri[fiind fan înrăit POLI TIMIŞOARA]….cu care împărţeam şi ultima ţigară[de”a lui ,bineînţeles şi era al naibii de naşpa pentru că fuma ţigări tari…dar să-mi dovedesc orgoliul fumam şi eu din ele….ca deeh! are tata fată puternică..şi logic că nu mă plângeam că mă ustură gâtul:))]……

Mă seacă că nu mai merge mouse’ul….ii s-au terminat bateriile şi acum lucrez doar cu Alt+Tab…şi nu prea îmi convine mine…..dar asta e…:(

Gataa cu postul pe ziua de azi…mai trebuie să am şi secrete:))

Dar vă rog…daca ştiţi cumva răspunsuri la întrebăriile mele legate de obiceurile de mai sus….let me know..

Leave a Reply

