Uşa închisă, geamul spart, lerul-i ler şi iară ler

 Că tot primi şi eu leapşă de la Crinutza să scriu despre cea mai tâmpenie dintre tâmpeniile făcute, am cercetat prin memoria mea, că Doamne ajută o să am ce povestii nepoţiilor, nu sigură despre ce să scriu. Pardon despre care dintre ele să scriu. Dar e una aşa mai memorabilă.

  Pe când eram eu mai mică şi nu vroiam să cutreier plaiuriile ţărăneşti de la bunici, avem doar o singură opţiune: să stau în casă singură până ajunge al meu frate de la şcoală, şi mai apoi în compania lui până ajunge mama de la lucru. Da , nu vroiam să stau cu bunicii nici în ruptul capului, aşa că ce mai putea face mama? că nu o vroiam nici pe baba de lângă mine, nici alt necunoscut, aşa că , se gândea ea, dacă mă lasă câteva zile singură am să-mi revin şi o să vreau compania cuiva. Dar spre nefericirea ei, nu am ales acea opţiune şi cu frică mă lasa singură.

  Şi cum stăteam eu singură în casă, înconjurată de colecţia mea de păpuşi Barbie-care mai de care- am ce am eu cu păpuşiile; pe vremea aia păpuşi Barbie- pe vremea asta păpuşi de porţelan- , normal că ele prindeau viaţă.Şi povesteam noi vrute şi nevrute, le făceam parul, îi stricam machiajele lu’ mama să le fac pe ele frumoase, tăiam rochiţele mele să le fac mai mici pentru ele, ca doar deh! sunt păpuşiile mele, cum să aibă doar un rând de haine? Mai dădeam eu foc prin casă, dar inteligenta de mine punea pătura pe foc, nu era focul mare, doar nişte chibrituri, dar faza nasoală era că rămânea urme pe pătură.

 Bun, într-o zi cu soare şi două dimineţi, stau cu păpuşile la poveşti şi o cană de ceai(ceai nu, cană da), în mijlocul camerei,   şi ce ne venii nouă în mintea noastră stralucită: ”baubau’l şi zmeul cel rău întră pe uşă, deci prin urmare nu mai deschidem uşa la nimeni. O blocăm pe dinăutru şi stăm cuminti!”. Zis şi făcut! Stăm, ne jucăm, mai tăiem ceva hăinuţe, mai spargem ceva şi hopa cineva vrea să între în casă. Dar vaaaai! ori e baubau ori e zmeul cel rău. Ce ne facem?? Ne ascundem toate după pat şi stăm acolo,ghemuite, să nu ne vadă nimeni. ‘Cel rău’ tot încearcă să deschidă, apoi bate în uşă, la un moment dat mă strigă pe nume. Vaaai! sigur a venit după mine să mă pape!! Ce mă fac? Ce mă fac?Strigă în continuare, şi mai tare!

-Ţin să menţionez că la perioada aia stăteam la casă! –

  La un moment dat recunosc vocea, era vocea fratelui meu! Dar tot nu deschid. De ce să între el în casă, după o zi grea la şcoală, după liniare primite peste degete că nu şi-a învăţat tabla înmulţirii? De ce să nu intre şi el ca tot omul în casă, să se odihnească? Că deh! doar el nu ar manca o păsulă, nişte mămăliga, şi  s-ar juca şi el. Şi nu, eu nu deschid. Ca urmare la ce se gândeşte briliantul de el? să spargă geamul, să intre în casă, doar e dreptul lui la casă! Şi sparge al meu frate geamul şi intră în casă.

  Cu cioburi pe jos, mă simţeam ca un elefant într-un magazin de bibelouri, cu frică să nu fac un pas greşit să le sparg. Ajunge în drept cu mine, îi văd ochii plini de nervi, riduriile de expresie pe frunte, buzele care se mişcau în reluare şi urlete ce ieşeau din gura lui emanau nervii pe care îi avea! Bineînţeles o mamă de bătaie şi nu vorbit cu mine!

  Partea cea mai grea era cum să-i explicăm noi lu’ mami ce s-a întâmplat, că deh! geamul nu s-a spart de unul singur. Iar urmează o mamă de bătaie ca la mama acasa!

  Am încercat eu să dau vina pe păpuşi, dar nu mi-a mers! Da recunosc, am fost şi încă sunt mai al dracului decât fratemiu. Şi de la aceea apărare împotriva baubau’lui m-am ales cu doică, lucru pe care l-am urât.

  Piua!

  Dau mai departe la Aida şi la Ovi .Au ce povesti

2 thoughts on “Uşa închisă, geamul spart, lerul-i ler şi iară ler

  1. Pingback: Ultima leapsa? | Calimara cu cerneala

Leave a Reply

