Un simplu joc de Solitaire

Te-ai gandit vreodata cum viata ta poate fi asemanata cu un joc de carti? Te-ai gandit vreodata ca poate are aceleasi reguli, doar tu trebuie sa le stii si sa le aplici corect? Te-ai gandit sa faci vreo aseamanare intre cum se joaca viata ta cu simplul joc Solitaire? Stiu, ai sa razi. ti se pare absurd. Adica ce, eu vreau sa-ti spun ca greutatiile din viata ta se aseamana cu stupidul joc pe care stai toata ziua la lucru, ca doh nu te lasa seful pe messenger si nici nu poti folosi explorerul cum vrei, ci doar in scop de serviciu???

Pai sincera sa fiu si eu cand mi-a trecut prin cap, pentru o fractiune de secunda, am spus ca sunt eu idioata si e total banal la ce ma gandesc. Dar apoi m-am pus sa ma joc Solitaire din plictiseala, si am observat unele chestii.

Ok, marturisesc, cand am avut prima oara calculator, primul joc pe care l-am invatat era Solitaire. Si ce faceam eu ca sa castig tot timpul? Dadeam ‘new deal’ pana imi conveneau cartile expuse, sa fie cati mai multi de AS’i, sa se termine cartile repede. Dap recunosc, asta faceam. Apoi am mai crescut putin si nu mai foloseam mouse’ul ci dadeam direct F2 pentru ‘new deal’ sa fie mai usor. Si asa faceam pana cand stiam ca aveam cartile sa castig.

Dar zilele trecute, am inceput sa ma joc din nou, din lipsa de ocupatie si net. Si mi-am spus ca ar fi cazul sa incerc sa ma joc din prima, cu cartile care sunt deja ‘pe masa’. Si ce am realizat? Ca poti castiga chiar daca nu ai AS’ii scosi afara. Ca poti castiga chiar daca nu poti face nici o miscare din cartile expuse. Dar ca poti pierde dintr-o singura greseala mica. Daca nu esti atent la o mutare ti s-a dus naibii tot jocul. Si am mai realizat ca chiar daca am AS’ii expusi , pot pierde.

Asa e si cu viata, degeaba incercam noi sa ocolim partile grele, ele oricum o sa apara. Chiar daca incercam sa apasam de mii de ori F2, chiar daca cautam AS’ii (mai ales acolo unde nu sunt), nu inseamna ca ai castigat. Suntem si actori si regizori ai propriului nostru film.Si chiar daca la inceput pare greu, dar totusi te incumeti sa faci ‘acel greu’, la final realizezi ca totusi nu era atat de greu pe cat parea.Dar asta nu inseamna ca daca ai ajuns aproape de final, lucrurile nu se pot ingreuna. La Solitaire daca mai ai de descoperit o carte, si e cartea de care tu ai nevoie, si fara ea nu poti face nici o miscare, esti out nene. Nu mai ai ce face decat sa dai F2 si sa te dai batut.Dar e important ca ai incercat, chiar daca nu ai dus la bun sfarsit!

Chiar daca e greu, fa ce poti, si vei fi multimit cand vor cadea cartile glorioase, nu atunci cand le vrei, ci cand ai nevoie de ele 🙂

Leave a Reply

